Una nova moda, els suplements de magnesi

Pills or fruits

El Magnesi, d’ara en endavant Mg, és un mineral essencial per l’organisme. Segons el Reglament de la Unió Europea Nº432/2012 al Mg se li poden atribuir legalment les següents funcions fisiològiques:

Ajuda a disminuir l’esgotament i la fatiga.

  • Intervé de forma notòria en el procés de divisió cel·lular.
  • Contribueix a l‘equilibri electrolític i metabolisme energètic en general.
  • Contribueix al funcionament normal del sistema nerviós, músculs, síntesis proteica.
  • Contribueix al bon manteniment dels ossos.

 

El Sr. Marc Rojo Saez fisioterapeuta vinculat a l’ICS (Institut Català de la Salut) recalca la importància de cobrir els requeriments de Mg. Segons l’especialista un estat d’hipomagnesèmia (nivell baix de Mg en sang) causa una disminució de la resposta del múscul i pot comportar diferents alteracions del sistema nerviós central entre altres anomalies. Aquest estat d’hipomagnesèmia etiològicament pot ser degut a una ingesta inadequada de MG, diarrees cròniques, síndromes de malabsorció, alcoholisme, estrès crònic i ús de fàrmacs com poden ser els diürètics. A més a més l’expert destaca que es coneix que en patologies com la diabetis, l’osteoporosi, les rampes musculars i les persones d’edat avançada, el dèficit de magnesi està present de forma generalitzada.

Realment és necessari un suplement de Mg?

És ètic recomanar un suplement de Mg segon la informació científica publicada actualment?

La resposta és clara, de forma general no. El motiu és perquè per una banda la falta d’evidència científica és notòria, per tant s’han de realitzar més investigacions al respecte, i per altre banda a través de l’alimentació és senzill cobrir els requeriments nutricionals del mineral.

Quins aliments he de prendre per obtenir Mg?

En el cas d’adults sans, es recomanen 350 miligrams/dia (mg/d) de Mg al dia en homes i 300 mg/d en dones. Tenint en compte que amb 1 litre (L) d’aigua podem obtenir fins a 120 mg/L. La resta la podem cobrir fàcilment amb altres aliments com carn, peix i marisc, productes làctics, fruits secs, llavors, cereals integrals… Per acabar és important destacar que en dietes riques en aliments processats i amb un alt grau de refinament, durant el procés d’elaboració del producte el Mg es sol perdre.

One thought on “Una nova moda, els suplements de magnesi

Els comentaris estan tancats.