Recomanacions generals per millorar un quadre de descomposició

Paper WC

Les últimes evidències científiques apunten a l’intestí com un dels òrgans més importants per garantir la salut de l’ésser humà. Quan tenim un quadre de descomposició és important descobrir quin és el motiu pel qual ha aparegut. Factors com l’estrès, l’exercici físic, una mala alimentació o bé ara a l’estiu, els canvis d’horaris i temperatura, poden afectar la salut intestinal.

La diarrea és defineix com un augment en el número de deposicions. Aquestes normalment solen ser líquides o semi líquides. Per definició es diu que una persona pateix diarrea quan les deposicions superen els 250gr al dia o quan es va més de tres vegades al dia a defecar o per últim quan més del 75% de la femta evacuada és líquida. Quan aquest estat dura menys de dues setmanes és considera a nivell mèdic com un estat agut, mentre que quan dura més de dues setmanes s’anomena diarrea crònica.

A més a més de les causes anomenades anteriorment cal destacar que la etiologia de la diarrea pot ser multifactorial o bé secundària a un altre malaltia com podria ser la Malaltia de Crohn, el síndrome de colon irritable, càncer de còlon, infeccions per bactèries oportunistes, processos autoimmunes, intoleràncies, malaltia celíaca, sensibilitat al gluten o bé presa d’antibiòtics entre altres fàrmacs.

Si de forma constant pateix diarrees acudeixi al seu metge de capçalera per conèixer la seva etiologia i poder solucionar el quadre. A continuació destaco una sèrie de recomanacions alimentàries generals per frenar un procés de diarrea agut o bé millorar la simptomatologia.

  • Realitzar 5 o 6 àpats al dia, menjar sovint i en petites quantitats.
  • Les begudes més recomanades per tal de recuperar les pèrdues de líquid i de minerals a causa de la diarrea són:
  1. Aigua
  2. Aigua resultant de bullir arròs.
  3. Llimonada natural (1 litre d’aigua + suc de 2-3 llimones + 2 cullerades de sucre + ½ cullerada de bicarbonat).
  4. Brou vegetal sense greix animal.
  • Evita el consum d’aliments rics en fibra com els productes integrals, els llegums la verdura i fruita crua (prioritzar el consum en la seva forma bullida, en compota….).
  • Evita el consum d’aliments rics en greix, àcids i begudes com: cafè, té, sucs i begudes carbonatades.
  • És important introduir els diferents aliments a la dieta de forma progressiva en funció de la seva tolerància.
  • Prioritza coccions lleugeres com el bullit, la planxa, el forn, la papillota, el microones… Per altre banda evitar els fregits i sofregits o bé les coccions greixoses.

Per acabar s’ha de destacar que aliments com el iogurt són útils per prevenció de la diarrea produïda per la presa d’antibiòtics, diarrees associades al Helycobacter Pylori i  en persones amb intolerància a la lactosa.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.