Castanyes

Detall de castanyes crues.
Detall de castanyes crues.

Avui és 31 d’Octubre, el dia de la Castanyera. Normalment els personatges de les tradicions promocionen aliments que no solen ser saludables, com per exemple el Conill de Pasqua amb els ous de xocolata, el Pare Noël, el Carnestoltes o el tió de nadal amb totes les llaminadures. La castanyera en canvi, és un personatge representat per una senyora gran que vesteix roba vella, amb un davantal i un mocador al cap. La Castanyera ven castanyes per la ciutat, castanyes calentes recent fetes per aquests dies on el fred comença a aparèixer pels carrers de Tarragona. Aquesta tradició ha fet que estudiants també surtin al carrer per vendre aquest fruit sec.

Tot i així, és adequat el consum de castanyes?

Tal i com s’ha comentat, la castanya és un fruit sec, encara que la seva composició nutricional és semblant a la dels cereals. Les castanyes són riques en hidrats de carboni complexes. Aquests ocupen més de la meitat de la seva composició, i no hem d’oblidar que aquests hidrats de carboni han de ser la font més importa

nt d’energia a la nostra dieta. Per altra banda els hidrats de carboni complexes són absorbits lentament pel nostre organisme, de manera que mantenen els nivells de “sucre” en sang equilibrats i a més a més disminueixen la sensació de gana durant més temps.

Un altre punt a destacar és la quantitat de greix, també similar a la dels cereals i per tant notablement inferior a la que contenen la majoria dels fruits secs. El tipus de greix que contenen les castanyes és similar al de l’oli d’oliva verge, les nous, les ametlles, les avellanes… Greix que cada cop més està demostrant ser útil en la prevenció de la malaltia cardiovascular i la diabetis mellitus tipus 2. Les castanyes a més a més destaquen en minerals com el calci, el magnesi i el potassi.

Gràcies a aquesta composició nutricional, la castanya és dels fruits secs amb menys contingut calòric, i per això fa que aquest aliment sigui una bona solució per obtenir una dosi d’energia extra i frenar la sensació de gana aquests dies frescos de tardor.

La ració recomanada es trobaria entre 5-7 castanyes diàries.

Temps de castanyes! Aprofita els aliments de temporada i proximitat i afegeix-los a la teva dieta sense por!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.