Faig esport i tinc intolerància a la lactosa. He de retirar els lactis de la meva dieta?

Cal cuidar la dieta i si es fa esport amb regularitat ta,bé cal tenir-la molt en compte.

 

Els productes làctics com la llet, el iogurt i el formatge, des de fa anys formen part de la nostra dieta i en aquests últims anys estan sent de gran importància dins el món de l’esport.

La densitat nutricional d’aquest tipus d’aliments fan que a nivell científic siguin interessants d’analitzar per poder ser recomanats de forma adequada dins d’un patró de dieta saludable.

Els productes lactis tenen diferències importants en la seva composició nutricional, és per això que s’hauria de parlar de llet, iogurt, formatge i els diferents subtipus per separat.

D’una banda és important destacar que diferents estudis destaquen els làctics com a marcadors de qualitat de la dieta. No obstant, diferents corrents alternatives pretenen substituir o bé eliminar el grup d’aliments sense el suficient suport científic.

Un dels principals motius pels quals es deix de prendre i / o recomanar la llet o el iogurt és per ser intolerant a la lactosa. En aquest cas, és important destacar que l’evidència científica en aquest aspecte és sòlida i està rigorosament recolzada per l’Autoritat Europea de Seguretat Alimentària (EFSA). El iogurt, administrat en pacients amb intolerància a la lactosa ha demostrat disminuir els nivells d’hidrogen en aire aspirat després d’una sobrecàrrega amb lactosa. A més, millora la digestió de la lactosa i la seva simptomatologia.

Tant la llet, el iogurt i altres llets fermentades, ens aporten una font important de nutrients; proteïna d’alt valor biològic, calci, magnesi, potassi, zinc i diferents vitamines (A, D, B2, B12 …). En el món de l’esport, tant la llet, el iogurt i el formatge fresc han estat un pilar important tant pel procés de recuperació del múscul esquelètic com de re-hidratació (en el cas de la llet i el iogurt). És per això que l’esportista amb intolerància a la lactosa no ha de suprimir el consum de llet i iogurt, sinó que ha de trobar el grau de tolerància i cuidar el seu intestí per d’aquesta manera poder aprofitar els beneficis del consum d’aquest tipus d’aliments i tenir una eina més per augmentar el rendiment esportiu. A més poden ser utilitzats de diferents formes culinàries, ja sigui com a part del mateix menjar i/o sopar de l’esportista o bé en forma de snacks o batuts recuperadors.

Per finalitzar, en el moment de l’elecció del producte, la gran variabilitat de llets, iogurts i formatges del mercat fa que sigui necessari l’assessorament nutricional per part d’un dietista-nutricionista. Així doncs, tindrem en compte factors molt importants com la lectura de les etiquetes i la interpretació de la composició del producte, la quantitat ingerida, el moment de la presa i la temperatura per d’aquesta forma anar preparats per a la competició.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.