Alimentació, estil de vida i càncer

 

El càncer és una de les malalties que causen més preocupació a nivell poblacional. Les males vivències, experiències i records de familiars que l’han patit (hagi estat fatal o no) fan que la por estigui latent dins el nostre cos. Actualment, hi ha establerta una relació a nivell epidemiològic sobre la incidència de càncer, aquesta és la següent:

1 de cada 3 coneguts patirà càncer durant el transcurs de la seva vida.

Aquestes paraules fan que ens haguem de preocupar. No podem deixar d’oblidar que estem parlant de una de les principals causes de morbiditat i mortalitat a nivell mundial. A més a més científicament s’estima que en les pròximes dues dècades el número de casos augmentarà anualment en 22 milions de nous diagnòstics.

A Espanya els càncers amb més prevalença són el de còlon i recte, pròstata, pulmó, mama i bufeta.

A continuació a través d’aquests petits articles podreu conèixer com disminuir el risc de patir càncer a través de l’estil de vida i l’alimentació, però abans s’ha de fer un apunt:

Actualment no existeix cap aliment, cap dieta o patró alimentari que hagi demostrat amb una relació de causa-efecte la cura del càncer. Tot i així, és molt senzill i habitual escoltar els termes “Dieta Anti-Càncer”

Alimentació, estil de vida i càncer (Part 1)

Quina alimentació he de seguir per a la prevenció dels càncers més prevalents?

La relació entre l’alimentació i l’aparició del càncer és un univers pràcticament inexplorat. Tot i així, ja hi ha un gran nombre d’estudis que avalen a nivell poblacional les relacions inverses entre el consum de certs aliments i patrons alimentaris i una disminució del risc d’aparició de la malaltia.

Recomanacions específiques:

  • Consumir una gran varietat de fruita i verdura. Una bona recomanació és consumir dues vegades al dia verdura i hortalisses, i una d’elles en cru. Un consum adequat de fruita és troba al voltant de 3 peces (100-200gr/peça) diàries.
  • Utilitzar a diari fruits secs, llavors i fruits vermells i silvestres. Entre hores, en amanides, en cremes o purés.
  • Controlar el consum de carn vermella (< 1 vegada a la setmana). Evitar el consum de carn processada.
  • Disminuir el consum de carn i les quantitats durant els àpats. Substituir per altres fonts proteiques com el peix, els ous o altres d’origen vegetal com els llegums, el tofu o el seitan.
  • Substituir l’elevat consum de begudes alcohòliques i refrescos ensucrats per aigua. De cara a l’estiu fer infusions amb aromes, herbes aromàtiques com la menta o afegir fruita i gel picat per fer un refresc saludable. És una excel·lent idea per rebre convidats a casa i donar una alternativa a la ofrena del refresc comercial.
  • Procurar no comprar de forma habitual aliments precuinats, aliments amb un alt grau de processament o brioixeria industrial.
  • Consumir productes de qualitat, de temporada, de proximitat i el més ecològics possibles. La millor forma de controlar aquest factor és anar a comerços de confiança, on el tracte proper farà que hi hagi més probabilitat de que la peça/producte sigui d’una major qualitat.
  • Consumir oli d’oliva verge extra tant per cuinar com per amanir. Procurar que aquest no es cremi durant les coccions.

Al segon post de “Alimentació, estil de vida i càncer” es tractaran temes com falsos mites relacionant el consum de diferents aliments i grups d’aliments i la seva relació amb el càncer. No us el perdeu!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.